Anchete

OLAF ar putea investiga calitatea lucrărilor realizate de Impresa Pizzarotti de pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda

2 Mins read

  • Ilegalitățile semnalate de publicația noastră a ridicat un mare semn de exclamare Comisiei Europene
  • Unul dintre europarlamentarii de Alba a sesizat OLAF cu privire la posibilitatea unor lucrări neconforme cerințelor europene
  • UE ar putea sancționa grav Guvernul României pentru lucrările prost făcute pe lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda

Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) a fost sesizat în urma articolelor apărute în publicația noastră cu privire la nerespectarea Normativului AND 605/2016 “Mixturi asfaltice executate la cald. Condiții tehnice privind proiectarea, prepararea și punerea în operă”.

Ca o scurtă reamintire, Normativului AND 605/2016 “Mixturi asfaltice executate la cald. Condiții tehnice privind proiectarea, prepararea și punerea în operă”

Normativul la care face referire CNAIR spune clar, în secțiunea nr. 3 – Așternerea mixturilor asfaltice: 

Art.83. Așternerea mixturilor asfaltice se va executa la temperaturi ale stratului suport și temperatura exterioară de minimum 10 grade C, pe o suprafață uscată.

Art.84. În cazul mixturilor asfaltice cu bitum modificat cu polimeri, așternerea mixturilor asfaltice se va executa la temperaturi ale stratului suport și temperatura exterioară de minimum 15 grade C, pe o suprafață uscată.

Art.85. Lucrările se întrerup pe vânt puternic sau ploaie și se reiau numai după uscarea stratului suport.

Însă, în iarna anului trecut, în urma presiunilor politice de la cel mai înalt nivel, constructorul ar fi urgentat lucrările, pentru a fi inaugurată porțiunea dintre Sebeș și Alba Iulia cu 3 zile înainte de alegeri parlamentare.

Astfel, pe ploi sau la temperaturi de -4 grade Celsius, antreprenorul general a turnat covorul asfaltic fără a se respecta prevederile europene, lucru demonstrat deja noi încă de atunci.

Dovada lucrărilor prost efectuate se văd astăzi, cu precădere în sensurile giratorii care asigură accesul spre/dinspre autostradă, dar și pe bretelele de acces unde deja se văd deficiențe și mici fisuri în covorul asfaltic.

Prezent recent într-o emisiune radio, europarlamentarul PSD Victor Negrescu a confirmat faptul că a sesizat OLAF cu privire la informațiile apărute în presă și este foarte posibil ca OLAF să vină în control la Alba Iulia. “ Este extrem de important ca orice investiție publică să fie făcută cu maximă responsabilitate. Pentru că, indiferent că sunt fonduri europene sau fonduri guvernamentale sau județene s.a.m.d., trebuie să ne învățăm odată că lucrurile trebuie făcute corect, fără a exista nicio suspiciune”, a spus acesta anunțând iminența unui control din partea Comisiei Europene, prin OLAF.

victor

Cine este OLAF

OLAF investighează cazurile de fraudare a bugetului UE, acte de corupţie şi de culpă profesională gravă la nivelul instituţiilor europene şi elaborează politica antifraudă în numele Comisiei Europene.

Între 2010 și 2019, OLAF:

  • a finalizat peste 2 000 de investigații
  • a recomandat recuperarea a peste 7,3 miliarde EURO la bugetul UE
  • a emis peste 2 700 de recomandări pentru ca autoritățile competente din statele membre și UE să ia măsuri juridice, financiare, disciplinare și administrative.

Proiectul  ”Autostrada Sebeș – Turda” este finanțat prin  Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, „Axa Prioritară 2 -Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv specific OS 2.1 Apel de proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere – proiecte fazate, Operațiunea-Creșterea mobilității pe rețeaua rutiera TENT globală.

Valoarea Totala a proiectului: 1.943.786.048,28 lei conform Act Adițional nr.1/29.01.2018 la CF nr.144/27.11.2017

Valoarea cofinanțării asigurate de UE: 1.211.674.617,74 lei conform Act Adițional nr.1/29.01.2018 la CF nr.144/27.11.2017

Valoarea finanțării naționale: 403.891.539,25 lei conform Act Adițional nr.1/29.01.2018 la CF nr.144/27.11.2017

Data începere proiect: 01.01.2014

Data preconizată a se finaliza proiectul: 31.12.2022

COMENTEZI?