Ilegalități cu iz penal la Primăria Alba Iulia! Tunuri date pe picior de plecare de administrația PNL condusă de Paul Voicu! (partea I)

- Anchete - noiembrie 23, 2020
Distribuie
  • Facturi plătite fără recepția lucrărilor.
  • Primăria lui Paul Voicu a plătit peste 4 MILIARDE LEI VECHI pe lucrări care nu au rezistat nici MĂCAR O SINGURĂ LUNĂ?!
  • Drumuri asfaltate după ureche, fără proiecte tehnice sau comenzi de execuție
  • M.Eliade – o stradă asfaltată integral fără a exista nicio comandă din partea Primăriei Alba Iulia
  • Firma Florea Grup se disculpă pentru o lucrare prost făcută

Vă mai amintiți promisiunile PNL: STARE DE DEZVOLTARE! DEZVOLTĂM ALBA IULIA etc… Pe hârtie toate dau bine și mulți au și crezut. Dovadă că de 30 de ani albaiulienii au votat aceiași oameni (a nu se înțelege că ceilalți ar fi rupți din soare…). Doar că realitatea din teren este cu totul alta, decât cea din birourile Primăriei și mai ales din cel al fostului viceprimar cu atribuții de primar, Paul Voicu.

Și, de asemenea, vă mai amintiți perioada alegerilor locale când până și păduchii câinilor vagabonzi erau o problemă pe lista de priorități a celui care spera că va continua la același loc de muncă, evident în funcția de primar al orașului Alba Iulia. Pe lista de promisiuni aruncate în tocătoarea electorală, prin care își salvau lipsa de rezultate marcante în ultimii 4 ani de mandat, se afla și ASFALTAREA URGENTĂ A STRĂZILOR ALESSANDRIA, N.ILLIT, CONSTANTIN NOICA ȘI… MIRCEA ELIADE!

Contract de reparații și întreținere… dar se toarnă covor asfaltic!

Găselnițele și portițele găsite de administrațiile locale pentru a încheia diverse contracte nu mai sunt un secret pentru nimeni. Iar atunci când vine vorba despre asfaltări electorale prost făcute, care nu au rezistat nici măcar 1 lună de zile, Primăria Alba Iulia pare a fi un campion în materie! Sau cel puțin vechea administrație condusă de Paul Vociu… Vom vedea dacă actualul primar merge pe aceleași drumuri… prost făcute!

ALBA IULIA! Covor asfaltic turnat direct pe nisipul strazii! Garantie 24 luni!! Drumul „s-a rupt” în mai puțin de 30 de zile!

Așa se face și că în luna martie 2019, Primăria Alba Iulia semnează un Acord cadru de lucrări de întreținere și reparații curente a străzilor din mun. Alba Iulia pe 5 loturi. Cel analizat acum este cel aferent lotului 3: Covor asfaltic – 4 cm grosime inclusiv repararea suprafețelor degradate şi strat de legătură BAD 20 – 6 cm grosime. Acordul cadru cu nr. 24.621/12.03.2019 prevedea în mod expres turnarea a două straturi de covor asfaltic de către executantul lucrărilor (cel desemnat ca și câștigător al licitației), respectiv firma SC Florea Grup SRL! Aceasta este și una dintre firmele cele mai des întâlnite atunci când vine vorba de bani publici și contracte cu statul în județul Alba!

Ce spun normele europene și cele ale statului român?

În sprijinul contractului încheiat între Primăria Alba Iulia și executantul SC Florea Grup SRL, normativul european cu privire la asfaltarea drumurilor și categoriile acestora spune în mod expres:

“Art.9. Îmbrăcăminţile bituminoase cilindrate sunt alcătuite, în general, din două straturi: • stratul superior, denumit strat de uzură (rulare); • stratul inferior, denumit strat de legătură (binder). Îmbrăcăminţile bituminoase cilindrate pot fi execute într-un singur strat, respectiv stratul de uzură (rulare), în cazuri justificate tehnic” (NORMATIV PRIVIND MIXTURILE ASFALTICE EXECUTATE LA CALD. CONDIȚII TEHNICE DE PROIECTARE, PREPARARE ŞI PUNERE ÎN OPERĂ A MIXTURILOR ASFALTICE. Indicativ AND 605 – 2016)

Normativ european aplicat si in legislatia romaneasca

Mai pe românește, orice drum public asfaltat în România trebuie să aibă cel puțin 2 straturi de îmbrăcăminte bituminoasă:

1. strat de legătură (binder)

2. strat de rulare (uzură)

Ambele straturi sunt ceea ce vedem noi cu ochii liberi și/sau necunoscători: asfalt, dar de diferite consistențe!

Mai mult, cele două straturi de asfalt se toarnă NUMAI pe o structură de drum pregătită înainte pentru a fi tehnic corespunzătoare. Adică asfaltul nu se poate turna direct pe nisip, praf, gropi cu noroi etc. Aviz amatorilor!

Și, ați ghicit, în nici un caz nu se poate asfalta pe ploaie sau zăpadă:

“SECŢIUNEA 3 AŞTERNEREA MIXTURILOR ASFALTICE

Art.83. Așternerea mixturilor asfaltice se va executa la temperaturi ale stratului suport și temperatura exterioară de minimum 10 grade Celsius, pe o suprafață uscată.

Art.85. Lucrările se întrerup pe vânt puternic sau ploaie şi se reiau numai după uscarea stratului suport!”

NORMATIV EUROPEAN

Las-o, mă, că merge așa!

Urmare a Acordului cadru de lucrări încheiat de Primăria Alba Iulia, în data de 22.04.2020, UAT-ul din Alba Iulia încheia cu firma Florea Grup contractul subsecvent pentru execuție lucrări nr.40561, pe baza căruia primăria putea să dea comenzile de execuție de lucrări edilitare firmei mai sus amintite, de altfel o obișnuită la banii publici ai județului Alba. Suma totală a contractului a fost de 707.598,00 lei, fără TVA, iar prin acest contract SC Florea Grup SRL se obliga să execute și să finalizeze lucrările de întreținere și reparații curente a străzilor din mun. Alba Iulia.

În mod normal însă, din punct de vedere legal, lucrările de reparații și întreținere presupune păstrarea drumului în aceeași valoare de inventar! Cu alte cuvinte, un drum pietruit se repară în așa fel încât la final, drumul păstrează aceeași structură și valoare de inventar, respectiv drum pietruit! La fel, un drum asfaltat la finalul lucrărilor de reperații și întreținere nu se poate transforma în drum pietruit, ci va rămâne tot un drum asfaltat!

Cum este însă posibil ca un drum care figurează ca drum pietruit să își schimbe finalitatea, va fi un răspuns pe care Primăria Alba Iulia, sau, mai exact, responsabilii de aici vor trebui să îl dea organelor de control ale DNA și Camerei de Conturi…

Unde este problema?

În niciun caz nu trebuie să deranjeze pe cineva faptul că drumurile se modernizează în Alba Iulia. Ar fi culmea. Doar că:

  1. Modernizarea unui drum presupune un PROIECT TEHNIC
  2. Orice lucrare de modernizare se face pe baza unor analize de structură, geo-chimică, înclinații, rețele pre-existente (alimentări cu apă, canalizare, curent, gaz, internet și servicii etc.), obstacole, soluții tehnice în caz de ploaie-îngheț etc.
  3. Existența unui proiect tehnic face ca punerea în operă să elimine multe dintre problemele care pot apărea în procesul de asfaltare (exact cum s-a întâmplat pe str. M.Eliade spre ex.)
  4. Modernizarea unui drum elimină din fașă ASFALTĂRILE ELECTORALE PROST FĂCUTE din orice localitate

Nu așa au stat lucrurile însă la Alba Iulia. Pe baza unui contract de reparații și întreținere, fostul viceprimar cu atribuții de primar Paul Voicu a ajuns să își bată joc de banii noștri. Și asta pentru că din pixul lui, orice comandă de execuție este plătită din bani publici! Pentru că nimic din ce se face în orașul Alba Iulia nu este plătit din salariul de primar, ci din taxele și impozitele noastre! Pe care le plătim zilnic: TVA, facturi, impozit pe salarii, impozit pe clădiri, chirii etc.

STR. MIRCEA ELIADE – MONUMENT DE INCOMPETENȚĂ!

(VA URMA)

Service camioane
Comments are closed.