Ilegalități cu iz penal la Primăria Alba Iulia! (partea a II-a)

- Anchete - noiembrie 26, 2020
Distribuie

*O stradă asfaltată fără a avea nicio comandă de execuție: 1 miliard de lei!

*Strada M. Eliade a cedat la mai puțin de 30 de zile distanță

(continuare)

STR. MIRCEA ELIADE – MONUMENT DE INCOMPETENȚĂ!

Anunțată cu aplomb de fostul viceprimar cu atribuții de primar, Paul Voicu (PNL), asfaltarea Străzii Mircea Eliade poate fi de departe un monument al incompetenței, minciunii, lucrului prost făcut sau chiar al hoției! Este inadmisibil și de netolerat ca un covor asfaltic să reziste mai puțin de o lună de zile. Fie el și turnat pe fugă și fără niciun plan, cum s-a întâmplat la Alba Iulia…

Sau poate ceea ce a uitat Paul Vociu (PNL) să ne atenționeze pe facebook-ul lui în plină campanie electorală este că asfaltarea nu era doar una electorală, ci și de unică folosință.

Paul Voicu – în plină campanie electorală când promitea asfaltarea de urgență a străzilor din Alba Iulia!

Doar că atunci cei 4 miliarde de lei vechi ar fi trebuit să îi scoată din buzunarul lui personal și nu din fondurile publice. Iar categoria drumurilor de unică folosință ar trebui introdusă în nomenclatorul sau categoriile de drumuri publice și omologată la CNAIR (nu de alte, dar este evident că și autostrăzile care acum se construiesc au cam aceeași soartă, păstrând totuși proporțiile)…

Asfaltări fără planuri!

Prin adresa înregistrată la Primăria Alba Iulia cu numărul 113245/05.11.2020 am cerut administrației publice locale mai multe documente, printre care și planurile tehnice care au stat la baza asfaltărilor anunțate cu un vădit iz electoral de ex-viceprimarul cu rol de primar, Paul Voicu.

În mod cu totul aiuritor și evident ilegal, Primăria Alba Iulia ne-a răspuns (adresa nr.117557/16.11.2020) că “lucrările fiind executate în baza unui contract de întreținere și reparații a drumurilor din municipiu nu au la bază o documentație tehnică” !!! Întrucât un astfel de răspuns depășește orice normă de logică și de bun simț administrativ și este greu de crezut că o primărie poate debita așa ceva, ne simțim nevoiți să vă convingem prezentând paragraful respectiv:

Adresa nr. 117557/16.11.2020 a Primăriei Alba Iulia

Și asta pentru că nu vorbim de plombarea unei gropi – ceea ce ar însemna în mod normal „reparație”, ci de turnare de covor asfaltic pe toată lungimea unui drum public.

Deci “meșterul Manole” s-a sculat de dimineață și ce și-a zis? Hai să asfaltez o stradă în Alba Iulia… Sorții au căzut pe str. Mircea Eliade. Și se vede ce lucrare a ieșit…

ILEGALITĂȚI PE BANDĂ RULANTĂ LA PRIMĂRIA ALBA IULIA!

  1. Contractul subsecvent nr. 40561/22.04.2020 ce spune d-le ex-viceprimar cu rol de primar Paul Voicu?

Vă spunem noi: “Lucrări de întreținere și lucrări de reparații curente a străzilor mun. Alba Iulia – Covor asfaltic – 4cm grosime inclusiv repararea suprafețelor degradate și strat de legătură BAD 20 -6 cm grosime”! Adică la finalul lucrărilor, structura finală a str. M.Eliade ar fi trebuit să aibă o grosime totală de 10 cm! Culmea, unde s-a putut măsura (adică acolo unde drumul deja s-a crăpat) lățimea totală era de 5-6 cm… Adică aproape 1/2 din cât am plătit noi, contribuabilii…

Mai mult, dacă ați fi avut proiecte tehnice, atunci cu siguranță că ați fi avut conform proiectului și un STRAT STABILIZANT înainte de turnarea stratului de legătură!! Iar covorul asfaltic (stratul de rulare) ar fi venit la final! Cam aceasta este ordinea normală…

Și asta pentru că orice covor asfaltic pentru a rezista în timp se toarnă după ce stratul de suport a fost realizat. Mai pe românește, asfaltul nu se toarnă direct pe drum, la voia întâmplării. Nu se toarnă în gropi, pe ploaie, sau pe un drum nepregătit anterior. Primul pas OBLIGATORIU este:

  • Repararea suprafețelor degradate, inclusiv plombarea gropilor, urmată de realizarea și compactarea unui STRAT SUPORT

În realitate, din toate dovezile furnizate de locatarii din zonă, în luna septembrie întreaga lucrare de asfaltare pe str. Mircea Eliade s-a desfășurat “într-o singură zi. Cu vreo săptămână înainte de alegeri dacă bine rețin.  Un autograder a împrăștiat ceva pietriș pe ici pe colo, iar din spate a venit utilajul care a turnat asfaltul… Și acum puteți vedea cum arată…nu cred că ne prinde primăvara cu el” – sunt cuvintele unui locatar de pe str. M. Eliade.

Dincolo de reacțiile îndreptățite ale localnicilor, evidențele din teren sunt la fel de importante și vorbesc de la sine:

  • În locurile unde drumul deja a cedat se vede doar pământ-noroi sub stratul de asfalt turnat de SC Florea Grup SRL. Nici urmă de strat stabilizant: criblură, ciment etc.
  • Repararea suprafețelor drumului pre-existent nu a fost realizată!
  • Primăria Alba Iulia nu și-a dat acordul și nici nu a verificat în teren starea drumului la momentul la care a început turnarea covorului asfaltic (cf.art.13.5 din contractul nr.40561/22.04.2020)
  • Primăria Alba Iulia nu a transmis către SC Florea Grup SRL nicio comandă pentru asfaltarea Str. Mircea Eliade – situație confirmată INCLUSIV DE CONSTRUCTOR, în discuția avută în această săptămână cu dl Adrian Pop (inginer în cadrul firmei care a executat lucrarea)
  • Din comanda de execuție cu nr. 83919/2020 a Primăriei Alba Iulia lipsește str. M. Eliade.
  • Practic SC Florea Grup SRL a asfaltat o stradă întreagă fără niciun proiect tehnic, fără a pregăti drumul anterior și doar la o comandă verbală a unui angajat al Primăriei Alba Iulia!!!

În caz că în cei aproape 26-30 de ani de administrație nu s-a înțeles încă la Primăria Alba Iulia care este structura unui drum public conform normativului SR EN 13108 si SR EN 13043, redăm mai jos o imagine cu rol de icoană pentru cei care își bat joc de banii și drumurile noastre:

2. SC FLOREA GRUP SRL nu mai știe ce lucrări a făcut?

Dl inginer Adrian Pop (SC Florea Grup SRL), în discuția avută la începutul acestei săptămâni, ne-a confirmat mai multe lucruri care acum se bat cap în cap:

  • SC FLOREA GRUP SRL (probabil firma cu cele mai multe contracte cu statul din jud.Alba) nu a fost responsabilă cu pregătirea drumului pentru asfaltare: “Piatra si pregătirea stratului suport nu le-am pregătit noi! Autogrederul și cilindrul compactor l-au avut ei… Primăria s-a ocupat… Noi numai am turnat covorul asfaltic”
  • În mod paradoxal însă, în documentul F3sp – situație de plată str.Mircea Eliade, firma executantă spune că a făcut următoarele lucrări:
    • Repararea suprafeței degradate, inclusiv plombarea gropilor la îmbrăcăminți bituminoase cu beton asfaltic Ba16 cu adaos de criblură preparat la cald, cu decapare mecanică și compactare cu rulou compresor static autopropulsat 8-14 t.
    • Beton asfaltic BA16
    • Curățirea mecanică în vederea aplicării îmbrăcăminților sau tratamentelor bituminoase a straturilor suport
    • Amorsarea suprafețelor straturilor de bază sau a îmbrăcăminților existente în vederea aplicării unui strat de uzură din mixtură asfaltică, executată cu bitum tăiat
    • Îmbrăcăminte de beton asfaltic cu agregate mărunte executată la cald, în grosime de 4 cm
    • Beton asfaltic BA16
    • Transport rutier al materialelor semifabricatelor
    • Transport rutier materiale, semifabricate cu autovehicule speciale (cisternă, beton,etc)

În total, numai strada Mircea Eliade ne-a costat 97.531,77 lei! Adică aproape 1 miliard de lei vechi aruncați pe niște lucrări care nu au rezistat nici 30 de zile sau pe niște lucrări care în realitate nici nu au fost făcute…

Cu toate acestea, Primăria Alba Iulia primește din partea firmei SC Florea Grup SRL factura cu nr.FLR20FE 1000814 din 25/09/2020, în sumă totală de 413.496,56 lei (care include suma destinată asfaltării str.M Eliade). În data de 30/09/2020 Primăria certifică și efectuează plata pe repede înainte, când deja era clar pentru toată lumea că administrația Paul Voicu intră în istorie…

Numai că plata s-a făcut chiar dacă nu a existat nicio recepție a lucrărilor! Nici măcar recepțiile parțiale OBLIGATORII și cu atât mai mult recepția la terminarea lucrărilor, de când ar trebui să curgă perioada de garanție a lucrărilor: 24 luni!

Din fundul biroului Primăriei Alba Iulia, responsabilii administrației publice locale au dat chiar și un verdict: “în momentul de față starea tehnică a lucrărilor executate pe străzile Alessandria, N.Illit și M.Eliade este corespunzătoare”

Serios??? Situația din teren spune însă cu totul altceva!? Le transmitem pe această cale noului primar Gabriel Pleșa, viceprimarilor Marius Filimon și Emil Popescu și tuturor responsabililor din cadrul Primăriei Alba Iulia că situația este departe de a fi “corespunzătoare” (cf.adresa nr. 117557/16.11.2020)!!! Și dacă tot vă plimbați pe străzi în campanie electorală, vă îndemnăm să nu ocoliți str M.Eliade și să le explicați oamenilor cum de NOI am plătit aproape 1 miliard de lei vechi pe reparația unui drum care a cedat la nici 30 de zile distanță? Ce ziceți?!

SOLICITĂM ÎN MOD OFICIAL PRIMĂRIEI ALBA IULIA, CONSILIULUI LOCAL ALBA IULIA, PRIMARULUI GABRIEL PLEȘA, CAMEREI DE CONTURI, PARCHETULUI ȘI DNA SĂ SE AUTOSESIZEZE CU PRIVIRE LA ACESTE FAPTE SUSCEPTIBILE DE ILEGALITATE!

Acesta este totodată și un semnal de alarmă pentru viitorii consilieri locali care vor face parte din comisia de recepție a lucrărilor pentru care noi, cetățenii, deja am plătit…

Unde o fi fost Poliția Locală Alba Iulia?! Parcă și ei au un departament degeaba care se ocupă de disciplina în construcții și alte cele…Sau aia e numai pentru noi, cei care trebuie să respectăm legea!? Nu și pentru Primăria Municipiului Alba Iulia…

Service camioane
Comments are closed.