Hotărârea nr.49 a COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ!

- Nationale - octombrie 14, 2020
hotarare
Distribuie

Marți, 13 octombrie, COMITETUL NAŢIONAL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ a adoptat hotărârea nr.49 prin care au fost stabilite noile reguli care vor fi aplicate în România pentru perioada imediat următoare a epidemiei de Coronavirus. Vă prezentăm textul integral al hotărârii.

R O M Â N I A
GUVERNUL ROMÂNIEI
COMITETUL NAŢIONAL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ
HOTĂRÂRE nr. 49 din 13.10.2020
privind propunerea prelungirii stării de alertă și a măsurilor necesar a fi aplicate pe
durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
Având în vedere analiza factorilor de risc privind managementul situației de urgență
generată de virusul SARS-CoV-2, pe teritoriul României la data de 11.10.2020, realizată la
nivelul Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției,
luând în considerare persistența unui număr crescut de persoane infectate pe
teritoriul național, precum și apariția zilnică a unor cazuri noi de persoane infectate,
aspecte care generează o presiune constantă asupra capacității de gestionare a unităților
administrativ – teritoriale și a sistemului sanitar,
în contextul necesității de creare a condițiilor socio – economice necesare relansării
graduale a economiei naționale, concomitent cu menținerea unui nivel de alertă adecvat la
nivelul componentelor Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență,
în considerarea prevederilor art. 7^1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.
11/2020, privind stocurile de urgență medicală, precum și unele măsuri aferente instituirii
carantinei, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 20/2020, cu modificările și
completările ulterioare, referitoare la împuternicirea secretarului de stat, șef al
Departamentului pentru Situații de Urgență din cadrul Ministerului Afacerilor Interne să
dispună orice măsuri necesare pentru situațiile în care există un risc iminent pentru
sănătatea publică, precum și ale prevederilor H.G. nr. 557/2016 privind managementul
tipurilor de risc,
în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) și d) și art. 81 din OUG. nr. 21/2004
privind Sistemul Național de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările și
completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 4 și art. 11 alin. (1) din Legea nr. 136/2020 republicată,
privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situaţii de risc epidemiologic
şi biologic, art. 9 alin. 1, art. 32 alin. 2, art. 37, art. 41, art. 42 alin. 1, art. 43 alin. 1, art. 44
alin. 2 și 3, art. 45 alin. 1 și art. 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru
2
prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, ale art. 20 lit. l) din Ordonanța
de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al
Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu
modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 și art. 4 din Hotărârea Guvernului nr.
94/2014 privind organizarea, funcționarea şi componența Comitetului Național pentru
Situaţii Speciale de Urgenţă,
Comitetul Național pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta
HOTĂRÂRE:
Art. 1 Se propune prelungirea stării de alertă pe întreg teritoriul național, pentru o
perioadă de 30 zile, începând cu data de 15.10.2020.
Art. 2 Măsurile de prevenire și control a infecțiilor generate de virusul SARS-CoV-2,
necesar a fi adoptate începând cu data de 15.10.2020, în contextul epidemiologic actual,
sunt prevăzute în anexa 1.
Art. 3 Se aprobă lista țărilor/zonelor de risc epidemiologic ridicat pentru care se
instituie măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din acestea, în
vigoare începând cu data de 15.10.2020, prevăzută în anexa 2.
Art. 4 Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 36/21.07.2020
se completează la art. 3, alin. (1), cu două noi litere astfel:
 ”y) persoanele predate autorităților române în baza Acordurilor de Readmisie,
returnate în procedură accelerată.”;
 ”z) angajații/reprezentanții operatorilor economici din România care efectuează
deplasări în afara teritoriului României în scopul negocierii/semnării unor
contracte/acorduri comerciale, dacă prezintă un test negativ pentru SARS-CoV-2, efectuat
cu cel mult 48 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, precum și un document
justificativ de participare la negociere sau contractul/acordul comercial semnat”.
Art. 5 Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 36/21.07.2020
se completează la art. 3, cu un aliniat nou după aliniatul (3), astfel:
 ”(4) Testele SARS-CoV-2 solicitate potrivit prevederilor alin. (1) și (2) trebuie
efectuate la laboratoare autorizate, iar rezultatele este necesar să conțină inclusiv datele
de identificare ale persoanelor pentru care au fost efectuate testele”.
Art. 6 Hotărârea Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 36/21.07.2020
se modifică la art. 5 alin 1 și va avea următorul cuprins:
„(1)Pentru situații deosebite care vizează participarea la evenimente familiale
legate de naștere, căsătorie sau deces, deplasări pentru intervenții/tratamente medicale
în cazuri care nu suportă amânare (ex: afecțiuni oncologice, insuficiență renală cronică

  • în program de hemodializă),preschimbare documente de identitate, părăsirea țării,
    3
    efectuare testului prevăzut la art. 3 alin (3) ș.a., poate fi analizată suspendarea
    temporara a măsurii de carantină prevăzută la art. 2 și art. 4, pe baza documentelor
    justificative.”
    Art. 7 Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Național
    de Management al Situațiilor de Urgență, pentru punere în aplicare prin ordine și acte
    administrative ale conducătorilor acestora.
    Art. 8 Anexele 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    PREŞEDINTELE COMITETULUI NAŢIONAL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ
    PRIM-MINISTRU
    LUDOVIC ORBAN
    4
    Anexă
    MĂSURI DE PREVENIRE ȘI CONTROL A INFECȚIILOR PROPUSE A SE APLICA PE
    DURATA STĂRII DE ALERTĂ
  1. Se menține coordonarea operațională a serviciilor de ambulanță și a serviciilor
    voluntare pentru situații de urgență de către inspectoratele județene/București-Ilfov
    pentru situații de urgență, precum și a poliției locale de către Direcția generală de
    poliție a Municipiului București/inspectoratele județene de poliție.
  2. Se menține obligativitatea asigurării continuității activității centrelor
    rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale
    pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile
    și stabilirii programului de lucru al angajaților cu avizul direcțiilor de sănătate publică
    județene, respectiv a municipiului București.
  3. Se propune testarea săptămânală, prin grija direcțiilor de sănătate publică, a
    personalului de îngrijiri care își desfășoară activitatea în așezămintele prevăzute la pct.
    2.
  4. Se menține obligația furnizorilor de servicii sociale de tip rezidențial de a-și
    organiza programul în funcție de contextul epidemiologic existent la nivel local și cu
    respectarea normelor în vigoare privind legislația în domeniul muncii. Activitatea la
    nivelul acestor servicii va fi organizată și desfășurată cu respectarea normelor de
    prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autoritățile competente.
  5. Se menține obligația desfășurării în regim permanent a activității tuturor
    centrelor operative pentru situații de urgență cu activitatea temporară, precum și a
    Centrului Național de Coordonare și Conducere a Intervenției și a centrelor
    județene/al municipiului București de coordonare și conducere a intervenției.
  6. Se consideră necesară menținerea obligativității purtării măștii de protecție în
    spațiile publice închise, spațiile comerciale, mijloacele de transport în comun și la locul
    de muncă, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății și al
    ministrului afacerilor interne.
  7. Se menține posibilitatea izolării și carantinării în condițiile art. 7, 8 şi 11 din
    Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în
    situaţii de risc epidemiologic şi biologic.
  8. Se consideră necesară instituirea obligației de purtare a măștii de protecție,
    astfel încât să acopere nasul şi gura, în județele/localitățile unde incidența cumulată a
    cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori pentru
    toate persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, prezente în spațiile publice deschise,
    cum ar fi piețele, târgurile, zonele de așteptare (stații de autobuz, peroane şi altele
    asemenea), falezele, zonele în care se desfășoară serbări publice sau pelerinaje,
    exteriorul obiectivelor turistice, zonele pietonale comerciale și în proximitatea
    instituțiilor de învățământ până la o distanță de 50 m de intrarea în perimetrul școlii.
  9. În condițiile pct. 8 Administratorii/Proprietarii spațiilor publice deschise
    afișează la loc vizibil informații privind obligativitatea purtării măștii de protecție în
    spațiile respective, la solicitarea comitetului judeţean/al municipiului Bucureşti
    pentru situaţii de urgenţă.
    5
  10. Se consideră necesară instituirea obligației purtării măștii de protecție, astfel
    încât să acopere nasul şi gura, în județele/localitățile unde incidența cumulată a
    cazurilor în ultimele 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori, pentru toate
    persoanele care au împlinit vârsta de 5 ani, în toate spațiile publice deschise.
  11. Se consideră necesară instituirea obligației purtării măștii de protecție, astfel
    încât să acopere nasul și gura, pentru candidații și echipele de campanie în timpul
    evenimentelor/întrunirilor/acțiunilor aferente campaniei electorale a alegerilor
    pentru Senat şi Camera Deputaților din anul 2020.
  12. Se consideră necesară menținerea interdicțiilor privind organizarea și
    desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de
    întruniri în spații deschise, precum și a întrunirilor de natura activităților culturale,
    științifice, artistice, sportive sau de divertisment în spații închise, cu excepția celor
    organizate și desfășurate potrivit punctelor 13-29.
  13. Activitățile de pregătire fizică în cadrul structurilor și bazelor sportive,
    constând în cantonamente, antrenamente și competiții sportive organizate pe
    teritoriul României pot fi desfășurate numai în condițiile stabilite prin ordinul comun
    al ministrului tineretului și sportului și ministrului sănătății.
  14. Competițiile sportive se pot desfășura pe teritoriul României fără spectatori,
    numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului și sportului
    și al ministrului sănătății.
  15. În condițiile pct. 13, se permite desfășurarea de către sportivii profesioniști,
    legitimați și/sau de performanță a activităților de pregătire fizică în bazine acoperite
    sau aflate în aer liber, iar activitățile de pregătire fizică în spații închise sunt permise
    numai cu respectarea regulilor de distanțare între participanți, astfel încât să se
    asigure minimum 7 mp/persoană.
  16. Activitățile instituțiilor muzeale, a bibliotecilor, librăriilor, cinematografelor,
    studiourilor de producție de film și audiovizual, a instituțiilor de spectacole şi/sau
    concerte, școlilor populare, de artă şi de meserii, precum și evenimentele culturale în
    aer liber se desfășoară numai în condițiile stabilite prin ordinul comun al ministrului
    culturii și al ministrului sănătății.
  17. În condițiile pct. 16 organizarea și desfășurarea activității cinematografelor,
    instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului
    până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele
    14 zile a cazurilor din județe/localități este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de
    locuitori, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului,
    dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai
    mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și este interzisă la depășirea
    incidenței de 3/1.000 de locuitori.
  18. În condițiile pct. 16 organizarea și desfășurarea spectacolelor de tipul drive-in
    sunt permise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată în ultimele 14
    zile a cazurilor este mai mică sau egală cu 1,5/1.000 de locuitori, numai dacă ocupanții
    unui autovehicul sunt membrii aceleiași familii sau reprezintă grupuri de până la 3
    persoane, iar organizarea şi desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor,
    festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai
    cu participarea a cel mult 300 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanță de
    6
    minimum 2 metri unul față de celălalt, precum şi cu purtarea măștii de protecție.
    Activitățile sunt interzise la nivelul județelor/localităților unde incidența cumulată în
    ultimele 14 zile a cazurilor este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori.
  19. Activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor și rugăciunilor colective, se
    desfășoară în interiorul și/sau în afara lăcașurilor de cult cu respectarea regulilor de
    protecție sanitară, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului
    afacerilor interne.
  20. În condițiile pct. 19, pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2,
    organizarea de procesiuni și/sau pelerinaje religioase este permisă numai cu
    participarea persoanelor care au domiciliul sau reședința în localitatea unde se
    desfășoară respectiva activitate.
  21. Se propune interzicerea participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase
    prevăzute la pct. 19 a persoanelor care nu au domiciliul sau reședința în localitățile în
    care se desfășoară aceste activități.
  22. Se menține interzicerea activităților recreative și sportive desfășurate în aer
    liber, cu excepția celor care se desfășoară cu participarea a cel mult 10 persoane care
    nu locuiesc împreună, stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, după caz, cu
    ministrul tineretului și sportului, ministrul mediului, apelor și pădurilor sau ministrul
    agriculturii și dezvoltării rurale.
  23. Se propune interzicerea organizării de evenimente private (nunți, botezuri,
    mese festive etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale,
    restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente etc.).
  24. Se permite organizarea de cursuri de instruire și workshop-uri pentru adulți,
    inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finanțate din fonduri
    europene, cu un număr de participanți de maximum 25 de persoane în interior și de
    maximum 50 de persoane în exterior și cu respectarea normelor de sănătate publică
    stabilite în ordinul ministrului sănătății.
  25. Se permite organizarea și desfășurarea de către instituțiile cu atribuții în
    domeniul apărării naționale, ordinii și siguranței publice, în aer liber, a activităților
    specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog.
  26. Se permite organizarea și desfășurarea activităților specifice din domeniul
    diplomatic, la sediile misiunilor diplomatice și oficiilor consulare acreditate în
    România, organizate în aer liber, astfel încât să fie asigurată o suprafață de minimum 4
    mp pentru fiecare persoană participantă și respectarea regulilor de protecție sanitară.
  27. Se permite, în condițiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea și desfășurarea
    adunărilor publice, republicată, organizarea de mitinguri cu un număr de participanți
    de maximum 100 de persoane și cu respectarea următoarelor măsuri:
    a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, de către toți
    participanții;
    b) dezinfectarea obligatorie a mâinilor, pentru toate persoanele care sosesc în
    spațiul în care se desfășoară mitingul;
    c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanți și asigurarea
    unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană acolo unde este posibil;
    d) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie eventuale materialele pe
    perioada desfășurării mitingului;
    7
    e) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea
    contaminării și limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2;
  28. Se permite organizarea și desfășurarea evenimentelor/întrunirilor în cadrul
    campaniei electorale cu obligația organizatorilor de a asigura respectarea
    următoarelor măsuri:
    a) purtarea măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul şi gura, de către toți
    participanții la evenimente/întruniri;
    b) efectuarea triajului observațional şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor,
    pentru toate persoanele care intră/sosesc în spațiul în care se desfășoară
    evenimentele/întrunirile;
    c) menținerea distanței fizice de minimum 1 metru între participanții la
    evenimente/întruniri, inclusiv cele desfășurate pe stradă sau din ușă în ușă;
    d) afișarea regulilor de acces și de protecție individuală în locuri vizibile în spațiile
    în care se desfășoară evenimentele/întrunirile;
    e) limitarea numărului participanților la maximum 20, în cazul
    evenimentelor/întrunirilor/acțiunilor desfășurate în spațiu închis și a duratei acestora
    la maximum două ore;
    f) limitarea numărului participanților la maximum 50, delimitarea prin semne
    vizibile a perimetrului și asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp/persoană, în
    cazul evenimentelor/ întrunirilor/acțiunilor desfășurate în aer liber;
    g) limitarea numărului persoanelor care se deplasează în grup sau formează un
    grup la maximum 6, în cazul acțiunilor desfășurate pe stradă;
    h) limitarea numărului persoanelor care compun echipele la maximum 2, în cazul
    acțiunilor din ușă în ușă;
    i) dezinfectarea mâinilor persoanelor care distribuie materialele de propagandă
    electorală, înaintea începerii acțiunii;
    j) aplicarea regulilor de igienă colectivă și individuală pentru prevenirea
    contaminării și limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2.
  29. Se propune menținerea interdicției de circulație în interiorul localităților pentru
    persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași
    familii, precum și formarea unor asemenea grupuri.
  30. Se propune menținerea interzicerii intrării pe teritoriul României, prin punctele
    de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini și apatrizilor, definiți potrivit OUG
    nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, cu modificările și completările
    ulterioare, cu următoarele excepții:
    a) membri de familie ai cetățenilor români;
    b) membri de familie ai cetățenilor altor state membre ale U.E. sau ale Spațiului
    Economic European ori ai Confederației Elvețiene, cu rezidență în România;
    c) persoane care posedă o viză de lungă ședere, un permis de ședere sau un
    document echivalent permisului de ședere eliberat de autorități ori un document
    echivalent acestora emis de autoritățile altor state, potrivit dreptului U.E.;
    d) persoane care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis
    de ședere sau un alt document echivalent, cadre medicale, cercetători în domeniul
    medical, cadre medicale pentru îngrijire geriatrică, transportatorii şi alte categorii de
    personal implicat în transportul de bunuri care asigură astfel de transporturi necesare;
    8
    e) personalul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și al organizațiilor
    internaționale, precum și membrii familiilor acestora care îi însoțesc în misiuni
    permanente pe teritoriul România, personalul militar sau personalul care poate
    asigura ajutor umanitar;
    f) persoane în tranzit, inclusiv cei repatriați ca urmare a acordării protecției
    consulare;
    g) pasageri care călătoresc din motive imperative;
    h) persoane care au nevoie de protecție internațională sau din alte motive
    umanitare, persoane care fac obiectul prevederilor Regulamentului (UE) nr. 604/2013
    al Parlamentului European și al Consiliului din 26 iunie 2013 de stabilire a criteriilor
    și mecanismelor de determinare a statului membru responsabil de examinarea unei
    cereri de protecție internațională prezentate într-unul dintre statele membre de către
    un resortisant al unei țări terțe sau de către un apatrid, precum și persoane returnate
    în baza acordurilor de readmisie;
    i) străinii și apatrizii care călătoresc în scop de studii;
    j) străinii și apatrizii, muncitorii înalt calificați, dacă angajarea acestora este
    necesară din punct de vedere economic, iar activitatea nu poate fi amânată sau
    desfășurată în străinătate;
    k) străinii și apatrizii, lucrătorii transfrontalieri, lucrătorii sezonieri din
    agricultură, personalul navigant, maritim și fluvial;
    l) membrii delegațiilor sportive internaționale care participă la competiții
    sportive organizate pe teritoriul României, în condițiile legii;
    m)membrii echipelor de filmare a producțiilor cinematografice sau audiovizual,
    personalul tehnic și artistic care participă la evenimentele culturale care se derulează
    pe teritoriul României, în baza unor relații contractuale dovedite sau a unor
    documente justificative.
  31. În absența unor reglementări contrare la nivel național, măsura stabilită la
    pct. 30 nu se mai aplică cetățenilor străini și apatrizilor originari din sau rezidenți în
    state terțe dinspre care, la nivel european, este stabilită ridicarea restricțiilor
    temporare asupra călătoriilor neesențiale către Uniunea Europeană.
  32. Se poate institui carantina zonală în condițiile art. 7 şi 12 din Legea nr. 136/2020
    privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătății publice în situaţii de risc
    epidemiologic şi biologic.
  33. Suspendarea zborurilor efectuate de operatorii economici din aviație spre și
    dinspre țările care nu fac obiectul excepției de la carantinare/izolare stabilite de
    Institutul Național de Sănătate Publică și aprobate de Comitetul Național pentru
    Situații de Urgență, și din aceste țări către România pentru toate aeroporturile din
    România, potrivit art. 37 din Legea nr. 55/2020, cu modificările ulterioare, se face prin
    hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență.
  34. Sunt exceptate de la prevederile pct. 33 următoarele categorii de zboruri:
    a) efectuate cu aeronave de stat;
    b) de transport marfă și/sau corespondență;
    c) umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență;
    d) pentru căutare-salvare sau de intervenție în situații de urgență, la solicitarea
    unei autorități publice din România;
    9
    e) având drept scop transportul echipelor de intervenție tehnică, la solicitarea
    operatorilor economici stabiliți în România;
    f) aterizări tehnice necomerciale;
    g) de poziționare a aeronavelor, fără încărcătură comercială (ferry);
    h) tehnice în scopul efectuării unor lucrări la aeronave;
    i) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în
    conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter),
    pentru transportul lucrătorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetățeni străini,
    din România către alte state, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al
    autorității competente din statul de destinație;
    j) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în
    conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din
    alte state către România pentru repatrierea cetățenilor români, cu avizul Autorității
    Aeronautice Civile Române, în baza acordului Ministerului Afacerilor Interne și al
    Ministerului Afacerilor Externe;
    k) efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în
    conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter),
    pentru transportul lucrătorilor din sectorul transporturilor prevăzuți în anexa nr. 3 la
    Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes“) în temeiul
    Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării
    sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale – C(2020)
    1897, din 23.03.2020, din România către alte state și din alte state către România, cu
    avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al autorității competente din statul de
    destinație.
  35. Se propune interzicerea efectuării transportului rutier de persoane prin servicii
    ocazionale, precum și suplimentarea unor curse regulate, potrivit reglementărilor în
    vigoare, în scopul participării la procesiunile și/sau pelerinajele religioase către
    locurile unde se desfășoară aceste activități.
    36.Consideră necesară menținerea închiderii temporare, totale sau parțiale, a
    următoarelor puncte de trecere a frontierei de stat:
    36.1 la frontiera româno-ungară: Carei, județul Satu Mare.
    36.2 la frontiera româno-bulgară:
    a) Lipnița, județul Constanța;
    b) Dobromir, județul Constanța;
    c) Bechet, județul Dolj (cu excepția traficului de marfă).
    36.3 la frontiera româno-ucraineană: Isaccea, județul Tulcea (cu excepția
    traficului de marfă).
    36.4 la frontiera româno-moldoveană:
    a) Rădăuți-Prut, județul Botoșani;
    b) Oancea, județul Galați.
    36.5 la frontiera româno-sârbă:
    a) Moldova Nouă, județul Caraș-Severin;
    b) Naidăș, județul Caraș-Severin;
    c) Vălcani, județul Timiș;
    d) Stamora-Moravița, județul Timiș – feroviar (cu excepția traficului de marfă);
    10
    e) Lunga, județul Timiș;
    f) Foeni, județul Timiș.
    37.Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de
    preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor
    alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor, în interiorul clădirilor, se
    desfășoară fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în județele/localitățile
    unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai mică sau egală de
    1,5/1.000 de locuitori, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și în
    intervalul orar 06.00-23.00, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din
    județ/localitate este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și
    este interzisă la depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori.
    38.Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor
    sau altor unități de cazare, se desfășoară fără a depăși 50% din capacitatea maximă a
    spațiului în județele/localitățile unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile
    este mai mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori, fără a depăși 30% din capacitatea
    maximă a spațiului și în intervalul orar 06.00-23.00, dacă incidența cumulată în
    ultimele 14 zile a cazurilor din județ/localitate este mai mare de 1,5 și mai mică sau
    egală cu 3/1.000 de locuitori și doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități
    în județele/localitățile unde este depășită incidența de 3/1.000 de locuitori în ultimele
    14 zile.
    39.În situația în care activitatea operatorilor economici prevăzuți la pct. 37 și 38
    este restricționată sau închisă, se permite prepararea hranei și comercializarea
    produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în
    spațiile respective.
    40.Operatorii economici prevăzuți la pct. 37 și 38 vor respecta obligațiile stabilite
    prin ordin comun al ministrului sănătății şi al ministrului economiei, energiei şi
    mediului de afaceri.
  36. Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor
    alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul
    clădirilor, în aer liber, cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și
    participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu
    respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului
    sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui
    Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor.
  37. Se propune menținerea interdicției de desfășurare a activității în baruri, cluburi
    și discoteci.
  38. În centrele comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori
    economici nu se permite exploatarea locurilor de joacă, a sălilor de jocuri, precum și a
    activității barurilor, cluburilor și discotecilor.
  39. Se propune ca transportul aerian să se desfășoare în continuare cu respectarea
    măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția spațiilor comune,
    echipamentelor, mijloacelor de transport și aeronavelor, procedurile și protocoalele
    din interiorul aeroporturilor și aeronavelor, regulilor de conduită pentru personalul
    operatorilor aeroportuari, aerieni și pentru pasageri, precum și privitor la informarea
    personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și
    11
    personalului ce activează în domeniul transportului aerian, în condițiile stabilite prin
    ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor,
    ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.
  40. Se propune ca transportul feroviar să se desfășoare în continuare cu respectarea
    măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția spațiilor comune din gări,
    halte, stații sau puncte de oprire, a echipamentelor și garniturilor de tren, procedurile
    și protocoalele din interiorul gărilor, haltelor, stațiilor sau punctelor de oprire, dar și
    în interiorul vagoanelor și garniturilor de tren, gradul și modul de ocupare al
    materialului rulant, regulile de conduită pentru personalul operatorilor și pentru
    pasageri, precum și privitor la informarea personalului și pasagerilor, în scopul
    prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează în domeniul
    transportului feroviar, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului
    transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, ministrului sănătății și al ministrului
    afacerilor interne.
  41. Se propune ca transportul rutier să se desfășoare în continuare cu respectarea
    măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția mijloacelor de transport
    persoane, procedurile și protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul și
    modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduită pentru personalul
    operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea personalului și
    pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și personalului ce activează
    în domeniul transportului rutier, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului
    transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, ministrului sănătății și al ministrului
    afacerilor interne.
  42. Se propune ca transportul naval să se desfășoare în continuare cu respectarea
    măsurilor și restricțiilor referitoare la igiena și dezinfecția navelor de transport
    persoane, procedurile și protocoalele din interiorul navelor de transport persoane,
    gradul și modul de ocupare al navelor de transport persoane, regulile de conduită
    pentru personalul operatorilor și pentru pasageri, precum și privitor la informarea
    personalului și pasagerilor, în scopul prevenirii contaminării pasagerilor și
    personalului ce activează în domeniul transportului naval, în condițiile stabilite prin
    ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor,
    ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.
  43. Se propune ca transportul intern și internațional de mărfuri și persoane să se
    desfășoare în continuare, în condițiile stabilite prin ordin comun al ministrului
    transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor, ministrului sănătății și al ministrului
    afacerilor interne.
  44. Se menține suspendarea activității operatorilor economici desfășurată în spații
    închise în următoarele domenii: activități în piscine, locuri de joacă și săli de jocuri.
  45. Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor
    de noroc este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului în
    județele/localitățile unde incidența cumulată a cazurilor în ultimele 14 zile este mai
    mică sau egală de 1,5/1.000 de locuitori, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a
    spațiului, dacă incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din județ/localitate
    este mai mare de 1,5 și mai mică sau egală cu 3/1.000 de locuitori și este interzisă la
    depășirea incidenței de 3/1.000 de locuitori.
    12
  46. Se propune menținerea obligației pentru instituțiile și autoritățile publice,
    operatorii economici și profesioniști de a organiza activitatea, astfel încât să asigure, la
    intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic și dezinfectarea obligatorie
    a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori, în condițiile stabilite
    prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne.
  47. Se menține obligația ca activitatea la nivelul cabinetelor stomatologice și
    unităților sanitare non-COVID, să se desfășoare numai în condițiile stabilite prin
    ordinul ministrului sănătății.
  48. Se menține obligația operatorilor economici care desfășoară activități de jocuri
    de noroc, îngrijire personală, primire turistică cu funcțiuni de cazare, precum și
    activități de lucru în birouri cu spații comune în sistem deschis de a respecta normele
    de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, energiei și
    mediului de afaceri și al ministrului sănătății, în baza căruia își pot desfășura
    activitatea.
  49. Operatorii economici care desfășoară activități de jocuri de noroc au obligația să
    respecte orarul de lucru cu publicul și restricțiile stabilite prin hotărâre a Comitetului
    Național pentru Situații de Urgență, la propunerea Grupului de suport tehnico-științific
    privind gestionarea bolilor înalt contagioase pe teritoriul României sau a comitetului
    județean/al municipiului București pentru situații de urgență. Măsurile se stabilesc
    pentru unitățile administrativ-teritoriale în care se constată o răspândire comunitară
    intensă a virusului și/sau un număr în creștere al persoanelor infectate cu virusul
    SARS-CoV-2.
  50. Se menține obligația operatorilor economici care desfășoară activități de
    administrare a ștrandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau sălilor de
    sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al
    ministrului tineretului și sportului și al ministrului sănătății.
  51. Se menține obligația operatorilor economici care desfășoară activități de
    tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul
    ministrului sănătății.
  52. Se menține obligația ca activitatea în creșe, grădinițe și after-school-uri, să se
    desfășoare numai cu respectarea condițiilor stabilite prin ordin comun al ministrului
    educației și cercetării, al ministrului muncii și protecției sociale și al ministrului
    sănătății.
  53. Se menține permiterea în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ a
    activităților didactice și alte activități specifice precum și organizarea și desfășurarea
    examenelor pentru elevi/studenți, cadre didactice, în condițiile respectării măsurilor
    de prevenire stabilite prin ordin comun al ministrului educației și cercetării și al
    ministrului sănătății.
  54. Se propune ca la apariția a 3 cazuri de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 într-un
    interval de 7 zile consecutive, în spațiile destinate cazării elevilor sau studenților să fie
    instituită măsura închiderii clădirii pentru o perioadă de 14 zile. Pentru
    elevii/studenții care nu au posibilitatea deplasării la domiciliu sau o altă locație se
    asigură, de către unitatea de învățământ responsabilă, cazarea în condiții de carantină,
    precum și măsurile necesare pentru sprijinirea asigurării necesităților de bază.
    13
  55. Se propune a se institui obligația analizării modului de desfășurare a activității
    și organizării programului de lucru în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu
    pentru toate instituțiile și operatorii economici publici sau privați.
  56. În vederea evitării aglomerării transportului public, instituțiile și operatorii
    economici publici și privați, organizează programul de lucru astfel încât personalul să
    fie împărțit în cel puțin două grupe care să înceapă respectiv să termine activitatea la
    o diferență de cel puțin 1 oră.
  57. Constatarea încadrării în limitele de incidență cumulată a cazurilor pe ultimele
    14 zile în vederea punerii în aplicare a măsurilor stabilite în prezenta hotărâre se
    realizează în maxim 48 de ore de la atingerea acestora prin hotărâre a comitetului
    judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă pe baza analizelor
    prezentate de direcțiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului
    Bucureşti, iar măsurile se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la
    finalul acesteia.
  58. Direcțiile de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
    calculează zilnic, pentru fiecare localitate din zona de competență, incidența cumulată
    a cazurilor pentru ultimele 14 zile și prezintă comitetului judeţean/al municipiului
    Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, analiza rezultată în cel mult 24 de ore de la data
    constatării atingerii limitelor stabilite în prezenta hotărâre.
  59. La stabilirea incidenței la 1000 de locuitori în ultimele 14 zile nu se iau în
    considerare focarele din centrele rezidențiale de îngrijire şi asistență a persoanelor
    vârstnice, centrele rezidențiale pentru copii şi adulți, cu şi fără dizabilități, precum şi
    pentru alte categorii vulnerabile, inclusiv căminele, internatele și din spitale.
    14
    Lista tarilor/zonelor cu risc epidemiologic ridicat

Zona Galbena (carantina la domiciliu/locația declarata pentru 14
zile)
Stat Rata de incidenta cumulata
la 100.000 locuitori*
Andorra 1128.9
Israel 713.7
Muntenegru 571.5
Cehia 493.1
Polinezia Franceza 487.0
Guam 432.8
Argentina 408.4
Belgia 402.5
Bahrain 396.8
Olanda 364.2
Bahamas 330.7
Aruba 329.2
Gibraltar 314.5
Spania 308.1
Costa Rica 304.9
Franta 293.1
Republica Moldova 278.9
Marea Britanie 253.2
Islanda 252.9
Puerto Rico 251.1
Bonaire, Saint Eustatius and Saba 242.5
Armenia 238.4
Liban 237.8
Capul Verde 236.6
Panama 229.8
Slovacia 197.7
Statele Unite ale Americii 196.8
Columbia 195.2
Kuweit 180.0
Brazilia 171.8
Malta 171.6
Oman 169.6

*(date publicate de ECDC luni 12 octombrie 2020)
15

Service camioane
Comments are closed.