- Nationale - octombrie 12, 2023

NASA a anunțat că mostrele prelevate de pe asteroidul Bennu conțin apă și carbon, confirmând astfel speranțele oamenilor de știință. Aceste descoperiri au fost dezvăluite odată cu prezentarea primelor imagini ale celei mai mari mostre de asteroid aduse vreodată pe Pământ. „Am descoperit exact tipul de molecule de apă și carbon pe care speram să le găsim”, a spus Bill Nelson, șeful NASA, la un eveniment desfășurat la Houston.

Elementele găsite sunt considerate esențiale în studierea formării Pământului și în înțelegerea posibilei origini a vieții. Misiunea Osiris-Rex a colectat eșantionul în 2020, iar capsula cu mostra s-a întors pe Pământ în urmă cu două săptămâni, aterizând în deșertul american. Procesul de extracție a mostrei s-a desfășurat în Centrul Spațial Johnson al NASA din Houston, în condiții sterile.

Eileen Stansbery, cercetător șef la Centrul Spațial Johnson, a menționat că procesul de deschidere a compartimentului de colectare este încă în desfășurare din cauza abundenței de materie găsită. „Ne concentrăm pe procesarea metodică și pe manipularea corespunzătoare a fiecărui fragment din Bennu”, a adăugat ea.

Înainte de aducerea capsulei pe Pământ, se estimase că NASA reușise să colecteze în jur de 250 de grame de material de pe asteroid, o cantitate semnificativă comparativ cu misiunile japoneze anterioare. Studiul acestor mostre va oferi noi informații despre formarea sistemului solar și despre cum a devenit Pământul un loc propice pentru viață.

O mare parte a mostrei va fi păstrată pentru cercetări viitoare, facilitată de dezvoltarea tehnologică. Procedura se aliniază practicii de conservare a rocilor lunare colectate în timpul misiunilor Apollo.

Informațiile obținute din studiul asteroidului Bennu pot deveni cruciale, având în vedere riscul mic, dar existent, de coliziune cu Pământul în anul 2182, un eveniment care ar avea consecințe devastatoare.

The post Ce conțin mostrele de pe asteroidul Bennu: Exact genul de material pe care am vrut să-l găsim first appeared on Ziarul Metropolitan Brasov.

Service camioane