Provocare lansată inclusiv tinerilor din județul Alba: ”Vrei să fii antreprenor?”

- Evenimente - februarie 23, 2021
Distribuie

Centrul Europe Direct Regiunea Centru, susţinut de structura gazdă – Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru – propune tinerilor din judeţele Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu, o acţiune prin care urmăreşte mobilizarea lor – copii alături de părinţi şi tutori, elevi şi studenţi alături de profesori – implicându-i într-o activitate prin care le vor fi transmise câteva principii specifice antreprenoriatului. La această activitate sunt vizaţi să participe elevii, studenţii sau tinerii din centrele de plasament, dornici să cunoască şi probabil să desfăşoare în viitor, o activitate comercială.

Activitatea propusă acum constă în realizarea de produse decorative, tradiţionale, artizanale sau alte produse artistice, din materiile prime simple şi ieftine, aflate la îndemâna lor, pentru a-i familiariza cu elementele construirii unei afaceri, cu principiile muncii orientate spre rezultate şi cu importanţa autocunoaşterii.

„Începem anul 2021 cu o activitate dedicată tinerilor. Propunem această activitate deoarece considerăm că dobândirea elementelor de bază ale educaţiei financiare este foarte importantă, chiar de la vârste timpurii, şi astfel putem oferi tinerilor o şansă mai bună pentru o dezvoltare personală durabilă. Persoanele şi întreprinderile din UE pot prospera numai dacă economia funcţionează pentru ei, iar a stabili o fundaţie cu noţiunile de bază, aplicate practic, reprezintă cea mai bună formă de învăţare. Economia de piaţă socială unică a UE permite economiilor să crească şi să reducă sărăcia şi inegalităţile. Este un proiect ce porneşte din priorităţile Comisiei Europene, ce urmăreşte să consolideze Uniunea Europeană, pentru ca economia să poată răspunde pe deplin nevoilor cetăţenilor UE. Prin această activitate, educaţia financiară şi transpunerea în practică a spiritului antreprenorial în rândul tinerilor este esenţială şi susţine cunoaşterea elementelor necesare construirii unei afaceri, autocunoaştere în ceea ce priveşte abilităţile şi înclinaţiile lor pe piaţa muncii, dacă nu chiar şi dezvoltarea pe viitor a unor afaceri”, a declarat Simion Creţu, director general ADR Centru.

La începutul lunii aprilie se vor colecta produsele realizate şi se vor promova pe platforme online şi în social-media, în vederea achiziţionării lor de către alte persoane. Sumele obţinute în urma achiziţionării o să le revină celor ce le-au realizat (persoană individuală, echipă, clasă etc). Prin această activitate urmărim însuşirea de valori antreprenoriale de tipul „muncă şi efort pentru recompensă”, colaborare şi implicare, responsabilizare pentru calitatea produsului finit, evaluarea corectă a efortului depus transpusă în preţ, mesajul fiind de încurajare a celor interesaţi în obţinerea de venituri proprii.

La link-ul alăturat https://tinyurl.com/563tzc6w veţi găsi un formular de înscriere şi participare a celor ce doresc să se implice. Acesta va fi disponibil pentru înscriere până în 3 martie 2021.

Asumarea implicării cu seriozitate în activităţi cu un scop economic, competiţia între mai mulţi reprezentanţi ai aceluiaşi mediu, dar şi mândria şi succesul sau recompensa efortului depus, vor fi câteva dintre elementele ce vor fi dobândite de către tinerii implicaţi în această activitate.

Printr-un parteneriat derulat cu unităţi de învăţământ din Regiunea Centru, DGASPC-urile şi o fundaţie pentru tineri din regiune, Centrul Europe Direct Regiunea Centru va implica cel puţin un număr de 60 de tineri într-o acţiune de creaţie a unor obiecte decorative sau produse artizanale cu materia primă proprie, pe care ulterior le vor putea comercializa, urmând ca veniturile obţinute să le revină.

Pentru această activitate vor fi selectaţi tinerii care doresc să se implice, vor fi consiliaţi în ceea ce priveşte modul de prezentare al produselor şi apoi vom promova produsele obţinute pe contul social media atât al Centrului, cât şi al structurii gazdă. În cazul în care se vor realiza produse tradiţionale alimentare, participanţii vor fi informaţi în privinţa normelor de siguranţă alimentară, în cazul altor produse vor primi informaţiile referitoare la normele de siguranţă care li se aplică. În prima etapă, în lunile februarie şi martie, vom invita prin intermediul partenerilor instituţionali şi prin promovare on-line, tinerii să se înscrie pentru a participa la această activitate. Apoi se vor culege informaţii despre ce produse vor să realizeze şi se vor stabili paşii pentru realizarea şi prezentare produselor proprii.

Produsele realizate se vor colecta la sediul partenerului instituţional, urmând ca ridicarea lor să se facă fie prin livrare, fie prin ridicare de către cei ce le-au achiziţionat.

La începutul lunii aprilie se va lansa campania de promovare a produselor în vederea comercializării a acestor produse. Pe adresele menţionate în link-ul de înscriere, se vor transmite mai multe informaţii celor înscrişi.

Service camioane
Comments are closed.