Ministerul Educației analizează posibilitatea eliminării tezelor

- Nationale - octombrie 26, 2020
Distribuie

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a anunţat că analizează posibilitatea eliminării tezelor, indiferent de scenariul în care se află o şcoală. Totodată, este luată în calcul varianta susţinerii tezelor diferit, în funcţie de scenariul în care funcţionează şcoala.

„Analizăm posibilitatea eliminării tezelor. Trebuie să aplicăm aceeaşi regulă pentru toată lumea, nu putem să facem discriminări pentru elevii care învaţă în scenariul verde să dăm teze, pentru ceilalţi, nu. Am analizat posibilitatea susţinerii lucrărilor semestriale, indiferent de scenariu pe care îl avem. De ce? Pentru că aceste teze sau lucrări semestriale sunt prevăzute în Regulamentul pentru organizarea şi funcţionarea unităţilor de învăţământ preuniversitar aprobat prin ordin de ministru şi la a cărui elaborare au contribuit toţi partenerii noştri sociali”, a afirmat Luminiţa Barcari.

 Ea precizat şi cum s-ar putea susţine tezele, în funcţie de scenariul fiecărei unităţi de învăţământ. 

 „Variantele ar fi: în scenariul verde, să dea normal lucrare scrisă, în scenariul galben, evident în momentul în care vin la şcoală, să susţină aceste lucrări, profesorul având grijă să aibă aceleaşi tipuri de itemi, iar în scenariul roşu ne gândeam, dar aceasta este doar o variantă la care ne-am gândit, în funcţie de disciplină pot fi concepute subiectele pentru teze adaptat în funcţie de tipuri de itemi la care se pretează fiecare disciplină şi vă dau un exemplu, la Limba şi literatură română colegii mei au propus chiar un eseu. Dar după ce ne vom consulta cu partenerii noştri sociali, sindicate, părinţi, elevi, vom lua o decizie. În scenariul roşu va fi o evaluare care să se preteze online, iar copilul să transmită lucrarea lui în timp real profesorului”,  a explicat secretarul de stat.

Service camioane
Comments are closed.