Călin Gheorghe Matieș:”Unele dintre firmele românești care lucrează la autostrăzi au restanțe de peste 6 luni la încasarea facturilor!”

- Politice - iulie 26, 2021
alba
Distribuie

COMUNICAT DE PRESĂ

În urma mai multor audiențe pe care le-am avut în ultima perioadă mi s-a adus la cunoștință faptul că o parte dintre firmele românești care lucrează la marile proiecte de infrastructură din România ar putea intra în faliment până la finalul anului. Și asta pentru că deși statul român își respectă sau nu termenele de plată, marii contractori nu fac plățile mai departe, iar statul român pare că nu are nicio problemă cu asta.

Pentru a-și recupera banii pentru care au muncit, firmele românești vor fi nevoite să meargă la instanțele de judecată din Budapesta, conform contractelor semnate, dar nimeni nu garantează că vor mai supraviețui până atunci.

În practică, la momentul licitării lucrărilor mari de infrastructură, de fiecare dată se califică cu un punctaj substanțial companii străine foarte mari sau consorții formate din două sau mai multe firme străine. Ulterior, după începerea proiectului, acestea subcontractează majoritatea lucrărilor de construcție către companiile românești care dispun de utilaje și forță de muncă calificată, dar care nu au forța necesară să se poată înscrie pentru a licita un proiect complet de infrastructură.

În realitate, companiile românești realizează lucrările în parametrii agreați de Guvern prin forțe financiare proprii, plătind utilaje și salariile muncitorilor, iar ulterior așteaptă luni de zile decontarea tuturor acestor cheltuieli din partea contractorului principal sau din partea Guvernului, ajungând în cele mai multe cazuri în pragul falimentului, așa cum mi s-a semnalat și în acest moment. Practic străinii vin, câștigă licitații, încasează banii, subcontractează și apoi dispar, iar firmele românești rămân cu datorii, cu facturi și cu salariile neplătite. Așa ceva nu se mai poate accepta!

Voi susține mai multe amendamente prin care statul român să își poată proteja firmele românești, în sensul în care firmele care intră la licitațiile pe marile proiecte de investiții să nu aibă datorii la bugetul de stat, dar nici drepturi litigioase cu antreprenorii sau subantreprenorii din celelalte proiecte avute anterior pe teritoriul României! Voi propune eliberarea unui certificat de bună practică în domeniu, care să fie impus ca portofoliu obligatoriu la prezentarea la orice licitație cu statul român. Nu mai putem accepta să fim bătaia de joc a nimănui, indiferent de steagul sau naționalitatea contractorului principal!

Trebuie să se învețe toți cei care vin să lucreze pentru Guvernul României, că țeparii nu vor mai fi tolerați, dar nici nu vor mai câștiga contracte cu statul!

#fărățeparilaautostrăzi

Senator PSD ALBA

Călin Gheorghe Matieș

Service camioane
Comments are closed.