Autostrada Sebeș-Turda s-ar putea să nu fie terminată nici în acest an!

- Evenimente - martie 8, 2021
Distribuie

*Unul dintre subcontractori amenință cu părăsirea șantierului dacă se vor mai întârzia din nou plățile restante de la AKTOR

Ultima postare a Asociației PRO Infrastructura pune pe jar autoritățile guvernamentale, dar și cele județene. Dacă nimic nu se va schimba, mult așteptata deschidere a tronsonului 2 al autostrăzii Sebeș-Turda va fi amânată din nou.

“API a realizat în data de 04 martie o filmare pe lotul 2 al Autostrăzii A10, Alba Iulia-Aiud.

Concluziile trase la fața locului nu sunt doar dezamăgitoare, ci de-a dreptul îngrijorătoare. Ritmul de lucru al companiei Aktor este cel puțin descurajant. După ce în ultimele luni se părea că lucrurile reveniseră la un nivel ce ne dădea speranțe, situația s-a agravat brusc în ultima săptămână.

Conform detaliilor aflate de echipa API din teren, problemele financiare ale companiei Aktor (cauzate de conflictele interne dintre acționarii principali ai companiei-mamă ELLAKTOR din Grecia) s-au reflectat direct și rapid asupra șantierului din România. De exemplu, cantitatea de motorină disponibilă pentru ziua de ieri pe șantier pentru utilaje și echipamente a fost de numai 4.000 litri. Adică suficientă pentru cel mult 20 de autobasculante și câteva excavatoare/buldozere, raportat la un lot cu lungimea de 24,25 de km.

Iar asta se întâmplă exact acum, când condițiile meteo sunt cele mai prielnice pentru orice șantier – se pot realiza lucrări de toate tipurile, de la terasamente la structuri de beton.

În condițiile actuale, perspectiva ca pe acest lot să se poată circula până la sfârșitul anului 2021 este tot mai puțin probabilă, ținând seama de volumul și complexitatea lucrărilor care au mai rămas de executat”, au arătat cei de la Asociația Pro Infrastructură (API).

Stadiul fizic al șantierului se apropie de 80%, nu mai există blocaje birocratice semnificative, astfel că solicităm CNAIR să reacționeze la indolența constructorului care a prezentat până acum peste 25 de revizii ale programului de finalizare, bineînțeles toate nerealiste, ultima dată de predare propusă fiind 25.06.2021.

Unul dintre subcontractorii dintr-un alt județ vecin, care operează pe mai multe auto-basculante pentru sectorul 2 al autostrăzii, ne-au declarat sub protecția anonimatului: “până acum 3 săptămâni lucram și sâmbăta și duminica, când era frigul ăla nebun. Acum că a venit căldura, nu ne mai dau motorină pe șantier. Astăzi (n.red. vineri 5 martie) nu am avut motorină să ies pe șantier. Dacă nu ne fac nici plățile, că avem iar întârzieri, îmi retrag mașinile. Extrem de neserioși…Și nu înțeleg de ce, pentru că tot citesc că guvernul le-a plătit facturile până acum. Dar când vine vorba să ne luăm noi banii de la greci…Și le-au mai dat și alte nu știu ce licitații. Vai de capul nostru!”, a fost declarația unuia dintre cei implicați în procesul de construcție al autostrăzii.  

Link-ul cu inregistrarea sectorului de autostrada filamt de cei de la API:

Service camioane
Comments are closed.